søndag 12. april 2009

Personlighetstester


Jeg har vært borti Jungs typepsykologi både i forbindelse med utdanning og jobb, og syns "typedekodingen" som er utviklet med bakgrunn i hans teorier er den mest treffende av de personlighetstester jeg har erfaring med. Testen kan du ta her; http://www.jobindex.dk/cgi/typeindikator.cgi
Det er ikke en test i ordets rette forstand, mer en dekoding av din personlighetstype. Hvor treffende resultatet blir har selvfølgelig en nær sammenheng med hvor ærlig du svarer på spørsmålene. Her må man ikke pynte på sannheten ;-)
Selv er jeg en ISTPer. I lederrollen "styrer jeg ved hjelp av brede retningslinjer, liten sans for kontroll og overvåking".
Her går jeg virkelig ut ifra at lederrollen ikke også inkluderer morsollen? Eller kanskje jeg ikke er en "morbid mistenksom mor", likevel?
Min eldste har også tatt testen. Hun er en type som "ignorerer eller saboterer normer, regler og instrukser." He, he, som sagt, den mest treffende testen jeg har hatt befatning med...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar