torsdag 9. april 2009

Snikfotballisering

Har dere lagt merke til hvor mye fotball som sendes på TV nå for tiden? De av dere som ikke har en mann fotballelsker i huset har muligens unngått å legge merke til det, men jeg tviler. OK, jeg vet at ikke alle menn ser på alt av fotball, men...
Før i tiden, da jeg var ung (og dinosaurene ennå levde…), var det tippekampen. To timer på lørdag ettermiddag (formiddag for dagens ungdom), og dett var dett - stort sett. Den gang hadde vi bare en kanal, de kunne derfor sende noe for enhver smak uten at det gikk ut over seertallene. Det var Pompel og Pilt, finsk fjernsynsteater, Husker Du, Halvsju, Kruttrøyk, osv. I dag kan det være flere timer sammenhengende med BARE sport (som oftest fotball), flere dager i strekk. De koker suppe på en spiker; først er det tilbakeblikk på tidligere kamper, intervjuer med gamle helter, nye helter og andre som har, eller tror de har, kunnskap om fotball. Deretter er det selve kampen, kommentert av en kommentator og ekspertkommentator må vite. Etter kampen er det intervjuer av glade spillere, sure spillere, sinte spillere, dommere, trenere. Så er det analyse av kampen og diskusjon av "forståsegpåere", osv, osv.
JEG BLIR SÅ SUR! (og jeg er faktisk interessert i fotball…)
Så tenker dere kanskje; jammen det er jo bare å slå av…. Da sier jeg bare, kom og prøv….


TJO OG HEI OG DOBLE PÅ KANT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar